onsdag 30 juni 2010

Villa Maria 54

En svettig natt,morgonen solig och varm.Har inte sovit bra inatt,varmt och klibbigt.

Jag gick upp före Tonio,sedan kom han ner,vi har ätit frukostHåller på att koka soppan så den blir klar.Undrar om våran spis kommer idag,det skulle bli roligt så vi kommer igång med den.
Jag är så förtvivlat trött idag,varför vet jag inte,men kanske ändå, men det behåller jag för mig själv.
Idag är det lika varmt som igår över 30 grader,var en vända och tittade på mina växter och tomater, de frodas som bara den.
Tonio håller på att borra i väggen för slangen,det går bra, nu är det bara spisen vi väntar på.Nu är allt klart för spisen.
Soppan är klar nu,det blir Slanac som vi tycker om.Har stoppat i mig en smörgås med ost och kaviar,smaskens,förstår inte att jag är så sugen på salt jämt.Soppan är snart klar, den är godare om den får stå lite och svalna.Väntar på spisen det är inget som är som väntans tider.Vi har sovit1timme det blir så när det är varmt och det är sköööönt.

Jag har ätit soppa den var suveränt god,denna gången var den ännu godare.Tonio kom oxå upp och ska äta.Åskan har satt igång,fy för den lede,får se om vi måste stänga av tv och internet.
Ännu är åskan inte över huset.Det verkar som det bedarrar, men åskan har lurat mig många gånger, den kommer alltid smygande tillbaks, den älskar att retas med stackars mig.Det ser ut som åskan gått iväg,hoppas det.Talade med Mele allt var bra.Igår ringde Christina det var skoj,hoppas att dom kommer ner lite senare,de har ju en härlig campingtomt nära badet.
Tonio tog en promenad till grannarna,han behöver lufta sig, han har grejat hela dagen.Det är fortfarande jättevarmt, trodde det skulle bli något svalare efter åskan.Det är34 grader och kl är4,Tonio åkte och spelar på fotboll,jag orkade inte följa med.Sitter ute på terassen,det är skugga där ännu,syrsorna och cikaderna är i full gång,inte en människa syns till på åkrarna,alla håller sig nog innomhus.Vi satt under Grabba där är det i alla fall lite fläktigt vi har fikat.Såg på våra vindruvor att de inte mår bra, Tonio fyllde på med mer jord, får se om det hjälper och vattna lite senare. Kl är nästan sju och det är så varmt.Turisterna har det jätteskönt vid stranden och bränner sig säkert.Nu ska jag göra kväll för jag ska gå ut, nu när det kanske blir skönare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar