söndag 27 juni 2010

Villa Maria 50

Åter en vacker dag.
Nu på morgonen när jag vaknade hade jag yrsel,.det är hemskt jag mår så illa.Jag har svårt för att gå så Tonio får hjälpa mig.Har i allafall ätit frukost och tagit mina medeciner.Ska gå upp och lägga mig tills detta går över,det brukar det göra.
Har sovit en stund och känner mig bättre,det är så jobbigt när yrseln kommer,det blir säkert okej under dagen.
Tonio smågrejar hela tiden,nu är lådan på plats och målad som huset, det blev bra.
Jag ska börja med maten så sakteligen,det blir lite bökigt för mig eftersom Tonio inte kan laga Korvstroganoff men det ska gå,sakta men säkert.Maten är på gång och kokar och även potatisen så det blev, mat idag.Börjar att bli hungriga fastän vi inget gör,det är inte konstigt att man går upp i vikt.
Nu är det inte länge till förrän alla våra goa ungar kommer från olika håll och kanter,det blir härligt.Det är bara synd att inte,Inger och Roj kan komma,men är man dålig så är man, önskar dom allt gott.
Vi har ätit och det var gott ,Tonio tog hand om disken, nu sitter vi och slappar på terassen.Yrseln sitter kvar men inte så mycket,tar det försiktigt,känns som baksmälla.Tonio vilar sig på soffan jag har suttit ute och läst en stund,nu börjar fotbollen det är England och Tyskland så nu blir det inget annat.
Tji fick Tonio,Igor Mauro och Ivan kom,de ska spela briskolli,dom sitter under Grabba.Jag har serverat dom lite godis och salta kex, det tycker ungdomarna om.
Chansade och ringde till Inger och det gick bra,vi talades vid länge,imorgon ska Inger till Dr hoppas det är okej.De skulle sätta sig ute och äta.
Ska gå till Milka om det går,tar det lugnt och sedan ska jag titta på tv, så jag gör kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar