fredag 11 juni 2010

Villa Maria 34

En tidig morgon ivanlig ordning.KL är10 och detär 29 grader,jag håller mig innomhus med AC på.

Vi var och handlade tidigt på Billa,så nu är det överstökat.
Igår var vi på middag hos Ana och Carlo,allt var gott,sedan komClaudia och Suzana, vi blev ett helt gäng.Vi hade mycket trevligt.De frågade om de fick komma och titta på bröllopet, då passar jag på att bjuda tillbaks på middag.
På kvällen komAnna och Tonin på fika,det var den dagen.

Tonio åkte till badet jag håller mig innomhus så mycket det går,gick en liten vända till Milka och sedan hem.Ska läsa tidningen på terassen medans det är skugga.
Idag har jag lätt mat som jag tagit ut från frysen.Måste berätta att jag har fått pyttesmå tomater,. oj vad glad jag blev.Tonio kom hem nu, han sa att det var 22 grader i vattnet,han hade mätt det,konstigt det var inte mycket turister där.Kanske jag följer med någon dag,men det är värmen jag är rädd för.Vi har fikat och satt och pratade om lite av varje. Jag tog en liten siesta,blev så trött så jag höll på att trilla av pinn,nu blir det ett helsike ikväll, när jag ska sova.

Vi har ätit och det smakade bra,vi ska nu bara slappa,ska sätta oss under grabba och läsa eller något annat,ska läsa aftonbladet och titta vad det är för något på tv.Ive kom, han kom med våra pengar som han var skyldig,nu är det okej,han trodde vi glömt men icke sa nicke, det är en princip att vara stenhård när det gäller att få tillbaks utlånade pengar.

Det är fortfarande jättevarmt,har satt för fönsterluckorna,så att värmen hålls ute.Ska nu titta på tv och göra kväll,får se vad detär på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar