måndag 7 juni 2010

Villa Maria 31

Det blir en supervarm dag.

Det har varit mycket varmt inatt,var uppe flera gånger.Vi har ätit frukost och tagit våran vända
på gräsmattan, det är så rogivande att bara finnas och lukta på alla växter.Tog en promenad till Milka,hon hade köpt en vacker duk till altanen och hon städade kylskåpet,MIlka kan inte vara still en minut. Tonio ska åka till badet det är jättevarmt nu,jag ska vara hemma och greja,det är oxå skönt att vara själv.

Har börjat förbereda köttgrytan med egen rosmarin och lagerbergsblad,det är härligt,brukar plocka med mig hem till Sverige och ge bort till vänner.Detta träd luktar mycket mer än dessa påsar vi köper i butiken.Har nu lagt i mina kantareller i grytan,det blir en riktig lyxmiddag,eller hur?

Ska gå ut och sätta mig en stund i solen,sola och varva med en bok.Tonio kom nu från badet,det
var 21 grader i havet inte illa, vi ska dricka kaffe nu.

Har satt på potatisen, vi börjar bli hungriga, grytan är klar även salladen, så det är bara att vänta på potatisen men det går fort.Ivan kom en vända,han har varit hos tandläkaren så han ville inget ha att dricka.

Vi har ätit en jättegod middag,Tonio tog hand om disken, skönt att slippa den,det är så tråkigt att diska kastruller.Sedan går vi och vilar oss,det är 27 grader ute just nu, så det är dax för siesta,
även om det är för sent.Oj,vad gott jag har sovit,hur det går ikväll att sova, det får jag ta då.
Vi har spelat 500 under Grabba,min mormor lärde mig det spelet när jag var 6-7 år,sedan har jag lärt mina barn och barnbarn,det är roligt spel.Nu ska vi fika och göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar