söndag 6 juni 2010

Villa Maria 30

Åter en ljuvlig dag att fånga.

Sitter ute på minTerass,det är 22 grader där,har ätit min frukosr.Tonio och jag gick våran rond på gräsmattan,blev så glad när jag upptäckte att mina två stora hängpelargoner,där alla knoppar vissnade ner, nu har kommit igen,jag tror att gödsel gjorde sitt till,hurra vad glad jag blir.

Tonio åkte till frisören i Pula,han ska även lämna lotto för mig.

Igår kom ANNA OCH TONIN till Marcana,välkomna.Anna ringde igår och var så glad för sina tomater,idag ska vi fika ihop.
Nu har jag hört syrsorna,det är ren musik i mina öron och den varma luften är här. Väntar att TONIO ska komma hem,kanske vi åker till Anna ochTonin kul att se dom efter 1 år.Har talat medAnna, vi ska komma till dom vid 12 tiden och fika,kanske vi kan hjälpa till med något.
Hälsade på Anna och Tonin,det var trevligt att träffa dom,vi fikade och pratade om året som har
gott.Oj, vad mycket de har att göra nu,samma som vi hade,roligt iallafall att dom kom till rätta.
Nu har vi börjat med maten,det blir farzoletti och potatis,jättegott.Vi ska äta nu,ska sitta på terassen,medans det är skugga ännu Nu är maten avklarad,det var faktiskt gott med hårt bröd till,har nu satt på diskmaskinen.

Vi ska gå och vila oss under Grabba,där fläktar det Sedan klippte Tonio ett av Olivträden som fått frostskador det kommer igen nästa år.Ska göra kväll och titta lite på tv.







.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar