söndag 13 juni 2010

Villa Maria 36

tEn ljuvlig födelsedagsmorgon,har blivit mycket uppvaktad nu på morgonen.Har duschat och tvättat håret,sitter ute och äter frukost.Loridana kom med tårta och kakor,blev mycket överaskad och glad.Sedan kom Milka med mat,sallad chokladkaka och kaffe.Vilka "goa"människor jag har omkring mig.Loridana har Konfirmation,här heter det KRIZMA,det är i 2 dagar,det är Andreas som konfirmeras.

Vi har sagt till Milka och Ivan att vi bjuder på middag på Prodol kl3,hoppas att dom hinner,. det är mycket för bönderna just nu.Tonio åkte ett ärende till Pula,jag dammar av lite och tittar lite på tv.
Tonio kom hem jag satte på kaffe till oss och åt kakorna jag fick av Loridana,det var goda kakor.
Sedan torkade jag av golven lite grann,Tonio tvättade av terassen så blir det lite svalare där. Talade med Mele, blev så glad när jag såg att hon finns på min lista på skypen så nu kunde jag fixa
det själv.Zara har ringt hon längtar så mycket hit,men nu går det fort.Har suttit och läst,nu ska jag byta om, vi ska gå ut och äta med vänner.Det blev inte Prodol,vi åkte till Medulin och åt,sedan åkte vi till Stoja,det är väldigt lite turister.Tydligen är det konflikten mellan Kroatien och Istrien,men hur vill man förstöra så mycket för "skitsaker",det är sådant man inte begriper.
Trevligt hade vi i allafall.

Ska börja duka på terassen för kaffe,det är varmt fortfarande har dragit ner det jag kallar markisen.Det var Ive som kom först,han var jättefin,fick en flaska vin av honom. Sedan kom Milka och Ivan,vi började att äta tårtan,Ann och Tonin kom vi hade trevligt.Det jag inte tycker om är att prata om naturmedeciner ,Anna är fanatiker när det gäller sånt.I allafall var det en jättetrevlig kväll i goda vänners lag.Ska nu gå och lägga oss efter en härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar