onsdag 30 juni 2010

Villa Maria 53

Halva dagen har gått förbi,sol och 32 grader.

Vi har inte haft ström,den kom nyligen och kl är 2 på dagen,jag tycker det är katastrof.Tänk alla butiker med kyldiskar och andra som är beroende av ström.Lilla vi fick inget kaffe på morgonen.Merkur ringde i morse sa att spisen kommer i morgon eller övermorgon.Det var okej för Tonio har inte kunnat borra hål i väggen för gasslangen för det fanns ingen ström.
Tonio gick och vilade sig ,det ska jag oxå.Vjesdana komoch bjöd oss på middag kl 3 vi tackade för det.Vi har sovit en stund,sedan gick vi till Vjesdana och Lino på middag.Har aldrig sett så mycket mat,det var Fosi och kött,fylld paprika och sedan grillat lamm med sallad till,sedan efterätt och mycket gott vin till.Min Tonio blev lite dragen som man säger,men han mådde gott.Fick inte med honom hem, han blev kvar hos Milka och Ivan.Jag är hemma och ska titta lite på tv,Tonio kommer säkert snart när jag inte är där.I alla fall en underbar dag med härliga,varma människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar