tisdag 22 juni 2010

Villa Maria 45

Det är halvsol,den kommer säkert fram mot em.

Det var mycket kallt inatt,tog fram en filt till oss och bredde över,sen somnade vi gott.Vi gick upp vid 8 tiden ,har ätit frukost.Tone ska köpa tomatpure till oss som vi glömt att köpa,Tone cyklar till Marcana varje dag, inte bara en gång.Ser på tv, ska gå ut en vända senare,vi går alltid tillsammans och tittar på gräsmattan,alla växter och våra tomater,jag blir så glad när jag ser hur tomaterna växer.Nu har vi ändrat lite bland växterna, så nu ser man alla från ett håll,det är sol och värme nu,härligt.
Tone kom med varan, det gick fort.Vi ska dricka kaffe med hembakta bullar,måste baka igen, jag bjöd mina grannar, och de åt upp nästan alla, det var roligt att det blev uppskattat.Har suttit ute i solen en stund,Tonio klipper träden lite, så man kan gå under, eller sätta bilarna där.
Har satt en bulldeg, får se om jag gräddar en sockerkaka oxå,nu ska bullarna in i ugnen, det blev ingen sockerkaka.Måste köpa både socker och mjöl, det är slut nu

Anna Lukacic ringde på skypen,.Hon vill göra det själv och då blir det inte riktigt installerat, det hördes inget och knastrade mycket, men hon får ge sig.Väntar att höra något från Nina men icke sa nicke,tråkigt.
Tonio har börjat med maten,vi börjar bli hungriga.Bullarna ska in i ugnen nu.Bullarna blev goda.

Tonio måste tvätta bilen, Beppos katt har gått över bilen, så hela bilen har tassar ha,ha.Har man inget jobb så skaffar man det.Vi hat ätit det var super,ska titta på fotboll på Kroatisk tv,jag ska gå och vila.Vädret har ändrats ,det är mulet nu,bara det inte blir åska, fy för den lede.Har vilat mig en stund det, var riktigt skönt.Det är fortfarande fotboll på tv,ska titta på svensk tv kanske det är något där.Ska göra kväll och göra något gott till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar