torsdag 17 juni 2010

Villa Maria 40

.En lugn natt ,sovit jättegott.Härligt väder och varmt,har ätit frukost ute på terassen.
Har nu satt på en 60 tvätt,Tonio klipper gräsmattan,jag vet inte hur många gånger vi har klippt den sedan vi kom.Det är ovanligt,men det har regnat mycket förut,så marken är antagligen fortfarande våt.Har tvättat för hand några plagg som jag är rädd om, det torkar ju så fort här.

Ska försöka att ringa till Anna idag hon försökte igår, men det var inte riktigt installerat hon gör det själv då blir det som det blir om man inte kan.

Tonio fortsatte att klippa gräset hos våra grannar, de är så goa,kommer med nybakade kakor och fårostar,jag vet inte allt de gör för oss, men vi är oxå generösa med att hjälpa till.Gick till grannarna
Vjesdana kom med 30 ägg vad ska man göra.

Vi är hemma nu Tonio, trimmar runt alla rabatter,jag ska sakta börja med maten.Har hängt tvätten, det känns som hjärnan kokar när man inte har något på huvudet.Keps är ett måste nu.
Nu är det bara att fritera potatisen,så långt har jag förberett.
Tonio har röjt kring grannens buskage,, han håller inte undan buskar och skit, så det ser ut som kom och hjälp mig.Kan tänka mig vilket liv det blir, när han kommer till sin mark. Han vill tydligen ha skiten runt sig,det är klart är man uppfostrad på sådant vis ,kan man inte bli bättre.

Vi har ätit middag , plockat ner tvätten och ska vika den.Fortfarande mycket varmt,ser ut att bli lite annorlunda väder,vi få se vad som händer.Nu är jag faktiskt trött,ska försöka att baka bullar
hur det nu ska gå till.Har äntligen satt oss på rumpan,det är fotboll som gäller nu,ska göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar