onsdag 9 juni 2010

Villa Maria 33

Det blev en tidig morgon igen,det är ganska så skönt,det är så mycket friskare i luften.Tonio

åkt till Pula ett ärende,.. så jag har gått min egen rond och tittat på tomater och blommor.Blev så glad,upptäckte att mina" dåliga"pelargoner har börjat att blomma, men vi har kämpat mycket med dom och gödslat, så nu ger det resultat,jättekul.

Tittar lite på tv,vill gärna hänga med i nyheterna och även titta på skrapet.
Såg på termometern på terassen det är25 grader där, och klockan är bara 9på morgonen.Men just nu är det härligt ute och friskare luft.

Väntar att Tonio ska komma hem,vill veta vad det blir med marken,spännande hoppas det blir våran fördel.
Tonio kom hem,vi drack kaffe med gott bröd till.Sedan hjälptes vi åt att sätta upp andra gardiner i köket och annan matta,det blev jättefint. Ska greja lite till,Tonio ska gå till Ive.

Vi har bjudit till kalas på söndag eftersom jag fyller år,har sagt ifrån om presenter,det är bara roligt att träffas allihopa.

Idag är vi bjudna på middag till Ana ochCarlo vi ska vara där kl3.Jag vet inte hur många gånger jag sagt till dom att vi bara vill ha kaffe.Vill inte laga mat fort vi ska träffas,på en gång blir det komplicerat, men folk är så här.De är väldigt gästvänliga,har förklarat att vi iSverige vill bara träffas över en fika,enstaka gång med middag.

Som exempel den 19 juni då vill våra svensktalande vänner komma och titta på bröllopet.Det blir då roligt att samtidigt bjuda på middag och samtidigt tacka för senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar