onsdag 23 juni 2010

Villa Maria 47

Vaknade tidigt till en klarblå himmel.

Var uppe ganska tidigt,blev väckta av en stor transportbil som kom till grannarna,de ska tömma septitanken.Har ätit frukost och ska iväg och handla,det blir en dag tidigare, för imorgon firar vi midsommar.Det gör dom inte här,därför har vi några gäster som talar lite Svenska och som upplevt en midsommar i Sverige,de kommer imorgon och äter sill och färsk potatis,skoj.Vi har faktiskt firat med dom vännerna i flera år i rad det är Ana och Carlo,om dom kommer de är lite luriga.
Har varit och handlat på Billa, sedan var vi inne i en butik som vi aldrig varit i förrut.Där fanns allt som tänkas kan,vi såg en gasspis som vi tyckte om,kanske vi får råd med den,mycket andra fina saker oxå.Åkte hem har packat in alla varor.Vi gick en tur på gräsmattan,tomaterna behöver vattnas ikväll,sedan bestämde vi oss att åka till Anna.och Tonin.De har kommit i ordning nu, så nu kan dom njuta som vi.Anna bakar till kyrkan,det är någon särskild dag i kyrkan, så alla som vill får hjälpa till,. jag hade bullar med mig till Anna som vi tog till kaffet.
Killarna spelade Bocca hela tiden,vi tittade på grönsakslandet,tomaterna kommer fint, det var roligt eftersom vi hade köpt och planterat dom.Har kommit hem och började med maten,det blir gryta med ris.Tonio grejar med skåpsbenen,det bli jättefint,det trodde jag inte i min vildaste fantasi.Han har även gjort ett skydd för gasflaskan så man inte ser flaskan,den ska nämligen stå ute på terassen. Vi har ätit,och det var hur gott som helst,har även plockat undan efter maten.

Ska sätta mig ute och läsa lite och titta när Tonio grejar.

Gick till Milka,hon ska hjälpa mig med en tunika som jag tyckte var för lång,Milka tyckte att vi inte skulle göra någonting med tunikan, för den var okej.Vi tog en kopp kaffe där,sedan ska dom ut i vindruvorna och rensa det är mycket jobb.
Är hemma och Tonio grejar fortfarande med skåpet för gasen.Det är fortfarande varmt ute och kl är 6 på kvällen,härligt.Har suttit och läst dagstidningen,det låter väl bra,läst.Nu ska jag titta på svensk tv och göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar