måndag 14 juni 2010

Villa maria 37

.Vaknade tidigt,det kom en regnskur inatt,men detblev stopp.Solen lyser från en klarblå himmel och det är varmt.Satte på en mörk tvätt och tog en promenad till Milka,hon har så fina grönsaker så det är en fröjd att titta på dom.

Tonio smågrejar, med vad vet jag inte. Vi tog en promenad på gräsmattan,det kommer fullt med tomater på landet,härligt att se.Nu gräver Tonio upp en bit på landet, vi ska sätta sallad så kommer den upp när barnen är här,det är gott att ha egen sallad och för den delen bli det billigare,
men kanske inte.

Har hängt tvätten den torkar på 0time.Vi bestämde nu, att vi ska till stan,måste köpa frön,Tonio är klar med landet. Han måste tvätta bilen först, den blev helt prickig av regnet inatt,han tvättar bilen med vårat brunnsvatten.
Vi har kommit hem.Har handlat i stan, var först i den italienska butiken handlade lite där,sedan tankade vi bilen åkte till Merkator,vi åt lunch där, de har mycket gott där.Tonio har gått upp på övervåningen och tittar på fotboll.Skall sätta för luckorna så intevärmen kommer in.

Ska ta siesta nu.Har sovit en stund det är jätteskönt.Fick telefonsamtal,så imorgon kommer
någon från läkarstation, tar alla prover på oss och vi får svara på frågor, det kallar jag service,det blir spännande.DEn personen som ringde vet att vi bor i Sverige,kanske det är läkare med,för det är 2 personer som kommer.
Det är skönt att få veta hur man mår,särskilt jag eftersom jag inte är så okej i värmen.
Tonio ser på sin j-kla fotboll,ska sätta mig och läsa under Grabba.Vi har ätit, så jag gör nu kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar