fredag 18 juni 2010

Villa maria 41

En solig dag som vanligt.
Har ätit frukost,skall iväg och storhandla på Billa .Var i butiken vid 10 tiden inte så mycket folk ännu,har handlat klart och åkte hem.Har packat in alla varor,min goa granne kom med Koromac, hon vet så väl att jag tycker så mycket om den soppan.Tonio damsuger och jag går och dammar,det är lättstädat här, för vi har klinkers i hela huset,nu är det klart.Nu ska vi äta lunch,jag äter Koromac och Tonio får ta någon smörgås, det finns mycket gott pålägg att välja på.

Tonio gick efter maten till Milka och plockade sallad, hon har så mycket, annars måste hon kasta
eller ge hönsen,klart att vi hämtar.
Ska förbereda allt för imorgon,har tagit fram köttet och svampen.Maten som jag ska bjuda på är mycket godare dagen efter,när alla kryddor har sugits in i köttet.Vi tittar på fotboll, det är faktiskt kul.Det är Tyskland och Serbien,Serbien leder ännu.Började med maten,börjar bli hungrig,det blir pannbiff med lök, smaskens.Vi har ätit, det smakade jättegott,satt ute på terassen där är så skönt.Disken är avklarad och jag har tagit en tupplur.

Har nu börjat med maten för i morgon,det kändes tråkigt, för jag känner precis som om jag lagat mat hela dagen,men det går väl över.Nu kokar köttet,. så jag kan sätta mig ute en stund.
Det har inte hänt något roligt idag och inget man kan prata om.Jo faktiskt, det blir mera kontroller och mera skatter och det faller inte i god jord.Igår kom det en bil med två finare herrar, de gick till folk som har byggt utan bygglov,det blir fruktansvärda böter. Förstår inte hur folk vågar,men det var ingen som kontrollerade förr i tiden.Synd om dom som straffas,kanske även riva byggnader.'
Ska titta lite på tv och sedan gå och duscha,och göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar