måndag 28 juni 2010

Villa Maria 51

Åter en vacker och varm dag.
Har sovit jättegott inatt,var bara yr lite grann så det ger sig.Vi har ätit frukost och satt på böner att koka.Ska ha dom till sallad.Våran Nina ringde,de kommer med vänner hit ,slutet på Augusti,dom är mycket välkomna.Vi ska fixa bil för dom innan de kommer.

Tonio klipper gräsmattan,det tar sin lilla tid,sedan ska han fortsätta till grannarna,det är en stor fest här i morgon,så det ska vara fint.Jag tog en promenad till Milka,vi satt och pratade medans Tonio klippte deras gräsmatta.Vjesdana kom med fårost till mig, sedan gick vi hem.Sedan fortsatte Tonio med våran lilla gräsmatta,sedan med trimmen.Det ser ut som en golfbana nu.
Undrar omTonio orkar åka till stan och köpa spisen?Det är jättevarmt nu,vi behöver kanske siesta.
Tonio gick upp och vilade sig, jag ska följa efter.Har nästan sovit i 2timmar,hur blir det inatt?
Började med maten, det blirLazangette 0ch sallad av skärbönor.Har gjort klar disken,och Tonio åkte ut och skulle köpa lite grejer han behöver.Det är över 30 grader ute, det är mycket och blir över,har gått innomhus där är det lite svalare.Tänk för 3 år sedan så kunde jag ligga rätt upp och ner i solen och även bada,det var före hjärtinfarkten och by pasen,så kan det bli,livet ändras fort.
Jag har det gott här på min gräsmatta.Väntar att Tonio ska komma hem,har satt på fika till oss.
Vi ska fika nu ,ujuj vad varmt det är,vi ska sitta under Grabba där det fläktar lite.Nu ska vi ta en kvällspromenad och titta på vinodlingarna runt om,folk har sprutat och pulvrat druvorna så de håller sig friska och sedan blir det kväll.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar