tisdag 22 juni 2010

Villa Maria 46

Det är lite halvsol,men blir säkert bättre.

Var på en långpromenad igår kväll med Ive och Tonio,Ive ville plocka kantareller.Det var jätteskönt i skogen,härliga stigar att gå på, men mycket spindelväv, man skulle ha med sig en käpp för att plocka bort dom.
Vi gick upp kl8 i morse,har ätit frukost.Tonio åkte till Pula,han ska möta advokaten och även köpa på torgetVlacac "gräslök" och jordgubbar, sedan byta badrumskåpet ,.som var trasigt i paketet.
Fick ett mail från Ian igår,. det var kort på mina goa ungar,gud vad jag längtar efter dom nu.Nu kommer det att gå fort och så kommer de andra goa ungarna vad roligt vi ska ha allahopa.
Har tagit min lilla promenad på gräsmattan och njutit, tittar på mina tomater som växer för varje dag.Har fotat lite grann,men jag kan inte sätta in dom på datorn,där är något jag missat och inte har jag min Alex här.
Har satt in en sockerkaka i ugnen med smak av Citron det blir säkert bra.Jag tycker inte om att baka, för jag är dålig på det, men tvingar mig till det och det blir rätt okej.Tonio kom hem med allt som vi skulle ha.Min sockerkaka blev inte bra men den går att äta, så är det alltid.Vad jag gör för fel vet jag inte, den blir c:a 2cm hög och smakar lite av mjöl.Jag går efter recept punkt efter punkt.
Tonio sätter ihop skåpet det blir säkert fint.När skåpet är klart ska vi fika med en misslyckad sockerkaka,kul va.Jag får nog vänta på kaffet Tonio har problem att sätta ihop skåpet, man måste nästan vara professor för att sätta ihop skåpet, så är det med IKEAS varor oxå, många gånger man har hållit på en hel dag, för att få ordning på det hela.Äntligen blir det kaffe och prat om kakan,ha,ha.
Tonio tog mopeden och åkte ut i skogen för att titta efter kantareller och jag sitter och läser på terassen.Har satt på maten,Tonio kom med lite kantareller det blir lite extra med svampen.Han var genomvåt på benen,det är mycket vått i markerna.Beppos katt kom förbi med en mus,oj vad jag skrattade för mig själv, det blev sådant oväsen och Beppo tjoade för fullt på kattstackaren, den sprang in till Beppo med musen.
Snart är maten klar är jättehungrig ,vet inte om vi ska äta ute eller inne, det blir nog ute.Nu är maten avklarad den åt vi ute.Disken är även klar, men jag har ju diskmaskin.
Ska gå och vila mig en stund, tills det är kaffedags.Nu ser vi på fotboll det är Slovenien och England,hur det står det vet jag inte,jag springer ut och in, är inte så intresserad sitter och läser mitt i allt.Vi fick besök av Ivan,vi sitter ute på terassen och pratar om allt mellan himmel och jord,lite hänger jag med.Nu ska vi gå till Milka,det är Ivans fru såvi går tillsammans.Ska göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar