fredag 25 juni 2010

Villa Maria 48

En vacker midsommar sol och värme.

Har sovit jättegott inatt,vi har ätit våran frukost på terassen.Sedan gjorde Tonio klart lådan som vi ska ha gasflaskan i,den blev bra.Ringde till Zara och önskade Glad midsommar,hon var inte riktigt okej ännu.Zara har betalt alla räkningar och Anna Fast var med, eftersom hon ska betala räkningarna i Juli,det känns bra.Fick samtal från Inger det var roligt, det tråkiga var att de inte kommer ner till oss.Roj har mycket värk i sin rygg och jag förstår fullständigt att man inte kan sitta och köra så långt,även Inger ska till dr för prover.Det är konstigt att alla sjukdomar kommer när man ska hadet gott som pensionär.
Tonio åkte till badet,jag har det skönt hemma,ska förbereda för Midsommar när Ana och Carlo kommer,om de kommer.

Ska gå en vända och titta om tomaterna har fått färg,det bör nog börja så sakteligen.Det blir nog nog roligt för barnen att plocka varje morgon.Väntar att Tonio kommer hem från badet,men han glömmer nog tid och rum.
Har hämtat in gardinerna som hade torkat,mattan får hänga ute en stund tills Tonio kommer hem.Det var jättemycket folk vid havet ,det var mest Slovener som antagligen kommit till sina hus,talade Tonio om.
Jag har duschat och tvättat håret och skött om mig.Kan inget göra förrän gästerna kommer,Ana har sin potatis med sig,hon ville det.Får hoppas att dom kommer, så inte Ana ringer återbud kl4.
Tonio har lagat lite sallad till sig,så han inte blir så hungrig,han är inte så fötjust i sill men kan äta ändå.
Har bytt om så jag inte stressar sedan för då går det åt pipan.Tonio gick och vilade sig,han har grejat hela tiden med något,jag ska planera lite eller läsa,det blir läsa.Väntar på att Ana och Carlo ska komma, vi måste ju koka potatisen,men det är klart,. ska hon laga mat till alla sina barn då tar det tid.
Inga gäster har kommit och jag som är så hungrig,tänk,jag som alltid brukar ha klart med allting men icke nu,j.ag vet varför.Ana och Carlo kom efter 4.Ana hade kokat potatisen så den var iallafall klar,maten smakade bra till efterätt hade vi gul melon,den var frisk och go.Vi flyttade över till Grabba där var det mer fläktigt,vifikade med goda kakor som Ana bakat.Strax före kl 8 åkte dom hem,det blev en trevlig kväll.
Har satt på diskmaskinen så den är snart klar,ska nu ha en lugn kväll och titta på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar