lördag 12 juni 2010

Villa Maria 35

Oj, vilken varm natt,vihade alla fönster öppna.
Det är närmare 30 grader nu kl10,det är bara att vara vid havet eller innomhus.
Var i pula och köpte lite till min födelsedag,tårta och goda kakor,jag vet att mina grannar kommer,såjag har sagt nej till presenter,vill bara att vi träffas och har det mysigt.

Var hos Vjesdana och köpte ägg blev bjuden på goda kakor och dricka,sedan kom Majk och presenterade sin flickvän som heter Valeria,trevlig flicka. Gick sedan till Milka,där var Mario på besök,gick sedan hem.

Tonio tittar på en svensk gammal film med Åsa Nisse, han skrattar så det skakar i huset.Jag har suttit ute och läst men oj ,vad varmt det är.Man är aldrig helt nöjd, endera är det för varmt eller för kallt. Människan är antagligen skapad så.Idag gör vi ingenting har inte planerat något, skönt.

Vi har maten klar, så vi kan äta när det passar oss.Tonio gick ut och lade sig i solen.Har satt på
pastavatten så vi kan äta och sedan får vi se vad vi gör, så länge solen är uppe kan man inte mycket göra.Kanske vi åker ut mot kvällen.Äntligen har vi ätit och det var gott.Tonio tittar på fotboll, det är fotboll hela dagarna nu på Kroatisk tv,jobbigt tycker jag, men jag har min tv på
Svenska program som tur är.Nu kom grannens pojkar och farfar hit de ska spela Briskoli så nu kommer jag verkligen ingenstans,men kul för dom.De sitter under Grabba och där fläktar det skönt.
Har chattat med Zara de har varit på fotbolls cup,Mio hade kämpat så mycket, för det var nya dåliga killar med,hans tränarehar sagt att han var duktig.Mio är en kämpe, han ska strunta i motorcross och satsa på fotboll.
Väntar att de ska sluta spela kort, men nu är det fotboll,vilken j-kla kväll det bli.Ska sätta på kaffe till oss och göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar