lördag 5 mars 2011

Lördag 3,6

Vaknade tidigt har tagit tablett och testet.Lyssnar även på Ring så spelar vi.

Vi har ätit en rejäl frukost.Ska iväg om en stund till kafeet,det är en jättefin dag med sol och plusgrader som vi inte har varit nära av på flera månader.Tänk att våren kommer så sakteligen,njut.

Ska sätta mig och se på tv en stund.Jag ringde till Ann-Mari och sa att jag går tidigare till torget.Det blåste friskt ute.Var inne på apoteket och beställde medecin,den kommer in på måndag.

Gick till kafeet där satt Inggerd redan,sedan kom alla.Vi fikade,jag åt ett wienerbröd mums.Skrapade trisslotter,lade patient en ny som Inga-Maj lärde oss den var rolig.Sedan gick jag in på Ica och handlade lite,Tonio mötte upp mig.
Vi åkte till sekund hand butik och tittade efter såssnipa,hittade en tupperware,de brukar ju vara bra.
Åkte hem,började sakta med maten,det blir kycklinggryta med pancetta,den tar sin tid att göra. Vi har ätit,gick sedan och lade mig.Majlis ringde,hon kom inte på middag till Bengt,hon var ledsen.Majlis kommer och tittar på melodifestivalen här.Majlis kom,vi tittade på melodifestivalen,rätt bra låtar tyckte jag,vi har fikat.

Nu är vi ensamna,Tonio tittar på en film,jag går nog och lägger mig.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar