tisdag 17 augusti 2010

Villa Maria 100

En mycket varm och solig dag.

Har sovit bra,är fortfarande yr,men det ska väl ge sig tycker jag.Vi har ätit frukost,gått och tittat på våra växter och Mimosan som vi är så stolta över.Tonio har klippt lite på häcken och små pysslat det finns alltid jobb.Silvana ochRicardo kom och fikade med oss,fick jättemycket tomater av Silvana fastän jag tackade nej.Tonio gick till Ive och ska plocka fikon de är färdiga nuVi åkte till DUGA UVALA och hälsade på Christina och Lars-Göran, de var inte hemma, men kom efter 10 min.Vi hade med oss tomater fikon och en flaska vin,tog en kopp kaffe där,nu skulle dom ner och ta ett dopp innan middagen,vi åkte hem.

Nu ska vi börja med maten,Calamari med Blitva,hur gott som helst.Har chattat med Zara rätt länge,det hade gått bra att skola in Filippa, det förstod jag hon är mer tuff än Mio.Nu hade även fotbollen börjat, där är Mio jätteduktig och väldig snabb.Vi har just ätit och det var gott,nu sitter Tonio och solar sig och jag har diskat och maskinen hjälpte till.

Har börjat med en mycket bra bok som jag fick av IK,svårt att lägga boken ifrån mig.Tonio gräver runt tomaterna så att tomaterna behåller vattnet längre,när vi vattnar ikväll.Det är fortfarande varmt ute,tänkte bära stolen till tomaterna och sitta och titta på när Tonio gräver,men blev så andfådd av att bära lite tungt, så icke sa nicke.Sitter ute på terassen och läser min braa bok istället.Nu vill jag göra kväll för vi ska ut på promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar