fredag 20 augusti 2010

VIlla Maria 103

Åter en underbar dag,temperaturen närmar sig 32 grader kl 11.

Det var varmt inatt så man sover hipp som happ.Gick upp kl 8 då åt vi frukost,satte mig och skrev en matlista.

Vi åkte till Pula och handlade i Billa,det blev mycket denna gången,vi firar nämligen 40 års bröllopsdag på söndag och ska ha våra vänner hos oss, det bli grill av alla sorter och mycket vin och rakia.Det är inte dåligt att varit gifta så många år+ att vi var sambo 6 år före.Men,men säger jag, många duster har vi haft och det har nog alla mer eller mindre(annars ljuger dom).Många gånger har jag sagt, jag viiil flytta till ett rum och kök ensammen ha ha,gud vad dum man är många gånger.

Vi ska nu fika medans det ingen sol är på terassen.Ive kom oxå på fika,han kände väl aromen från Gevalia.Nu gick Tonio och plockar vilda bär,han vet vad dom finns,jag tänker sitta och läsa på terassen.Vi har ätit lunch,denna tiden är jag alltid hungrig,Tonio gick nu och vilade sig,jag ska förbereda maten.Vi har ätit, och det blev paj med broccoli och sparroge, en jättegod kombination tyckte vi. Nu sitter vi och slappar innomhus, en ser på tv, den andre håller på med datorn.

Det känns som en lång dag,vet inte varför,det är så kvavt ute, kanske omslag på väder,vi får se vad som händer.Vi tog en promenad till Milka ochIvan,de satt vid verkstan och pratade,Tonio plockade Perlin, (det är ett sorts gräs för magen EX katarr eller magsår),vi ska lägga det på tork här innan vi tar det till Sverige. Sedan vattnade Milka sina vintersallader och vi gick hem.

Ska nu se på tv och ta det lugnt,vi hörs i morgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar