fredag 13 augusti 2010

Villa Maria 97

En vacker dag igen.

Vi gick upp vid 8 tiden,har ätit frukost.Tonio fortsatte att måla innertaket på terassen,jag kokar soppa på ärter och böner, vi gillar den soppan skarpt.

Ikväll ska vi på SNIGELFEST alla säger att det är gott men inte jag,har provat en gång,kan äta något annat.Nu är taket klart iallafall en gång,soppan är på gång,den smakade gott.Vi ska ta en paus med fika.Ive kom på fika oxå,han vill följa med oss på snigelfesten ikväll,det är okej.

Vi hör en av kattungarna som ropar efter mamman,vi kan inte lokalisera varifrån,jag blir helt förtvivlad,om vi kunde finna ungen, så finns det mat hos ägaren,sådant som ungen kan få i sig,jaaaa fy f-n,vilka j-----s människor.

Nu är soppan klar och den smakade suveränt med lite hemmalagad salsa till.Ska äta om en stund.Vi har ätit det var jättegott,sedan gick jag och duschade och tvättade håret.Det är så kvavt ute, det är säkert åska och regn på gång,då blir det säkert ingen fest,vi får avvakta och se, det är några timmar kvar.Tonio tittar på fotboll,kul för honom.Vi ska vila oss en stund,Ive ringde han var hungrig sa han han ville åka till Prodol och äta.Det blir nämligen ingen snigelfest för det spöregnar och det blir ändrat till en annan lördag,Mario ringde oxå han ville äta,dessa goa gubbar så det blir Prodol för oss alla.Efter Prodol så blir det kortspel eftersom Ivan ringde och ville spela.Jag följer med som en maskot, men kul är det ändå.Vi hämtade Mario och Ive kom,vi åkte till Prodol,gubbarna tog öl.Sedan åkte vi till Galicana men det var ingen fest på grund av vädret,
åkte till Vodnjan.där var det Bomberska festa,viåt civappe där och tittade på kortegen,jag tog mycket kort,sedan åkte vi hem körde hem Mario.I morgon kväll blir det fest i Galicana,då åker vi dit.
ska göra kväll för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar