måndag 30 augusti 2010

Villa Maria 113

Mulen och regnig dag.

Jag var uppe först och åt frukost,sedan kom ungdomarna pö om pö.De har sovit gott sa dom.De har ätit frukost,sedan åkte dom till Pula på shopping,det är en bra dag för det.Vad Tonio och jag ska göra vet vi inte ännu.Har plockat dagens skörd av tomater.

Har städat i skåpet där jag förvarar torrvaror,det var mycket jag fick kasta.Ive kom, han fick en brödrost,,vi fick en ny av Zara och Robert,Ive blev glad för den.Vi har suttit ute och fikat.Tonio har lagat klart köttfärssåsen den smakade bra,det var Nina som ville ha Morfars köttfärssås.

Solen kom fram och det är skönt ute.Nu kom ungdomarna hem,de hade ätit lunch ute.Nu ligger gänget och solar sig vid helikopterplattan.Det kom ett oväder över oss med åska och allt som tillhör.Vi satt och spelade kort allihopa.De åkte nu till Pula och skulle handla lite,Alex skulle även köpa en datakabel för oss så vi kan se filmer från datorn till tv eller hur det var, man blir inte klok på allt okej,men det blir säkert bra.När de kommer hem så ska vi äta .Vi har ätit middag och suttit inne och ätit efter alla dessa månader,för det är svalt.

Sedan spelade gänget Bocca,jag satte på kaffet med bullar till oss.Har tittat på tv och suttit och pratat.Imorgon ska det bli vackert väder igen,så då blir det badet för dom.Ska sluta för ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar