måndag 2 augusti 2010

Villa maria 86

En varm dag.
Glömde att berätta om gårdagskvällen.Det var skorstensbrand hos Milka,brandbilen och polis kom,de hade eldat för de hade bålgetingar i skorstenen.Tonio och Robert gick dit,det blev stora skador på husgaveln talade Tonio om.Jag lider med Milka,de renoverade tak och målade huset.Det blir väldigt dyrt för dom,bla böter.Nog om det.
Vi vaknade vid 8 tiden,har ätit frukost,sedan kom Zara ner och de andra.De ska nu till badet,det är sista doppet för dom idag.Nu kom våra goingarTR ochFR,vi gick till Milka och Ivan och ville höra hur dom mådde.Det var ett stort hål i gavelväggen och skorsten ligger så ytligt till, att Svitko ska komma och sätta något så ingen kan gå den vägen, för skorsten kan ramla ner.Milka sa att hon blev skärrad dom första minuterna men sen gick det över.Vi gick hem för barnen ska till badet.Nu har alla åkt till badet,även Tonio åkte,har det lugnt och skönt en stund.Idag ska jag inte heller laga någon mat,vi ska till Prodol ikväll och äta middag och det känns bra.Milka kom med färsk nykokad Salsa till oss,hon är nog en av de snällaste människor jag vet, men hon är go mot alla.
Tonio kom först hem,vi fikade själva eftersom ingen var kommen,Tonio hade köpt Krofne till kaffet.Sedan kom Zara med familj hem,de åt varma smörgåsar till lunch,efter en stund komI ochI hem och barnen var glada.De. skulle äta lunch i sin vagn.Jag gick och vilade mig även Tonio,
jag sov ganska länge.
Sedan klädde vi om för vi ska till Prodol och äta,vi åkte allihopa tillsammans,vi blev bjudna på middagen av Zara och Robert,sedan fick alla barn glass.Vi åkte hem men först en vända till .kyrkogården.Lilla TR kom och öppnade grinden för oss sedan kom resten av barnen.Zara och Robert har packat bilen.Äntligen ska vi fika.Nu spelar I och I bocca medTonio och Mio,vi får se vem som vinner, IK var inte dålig.Zara och Robert och jag tittar påLotta påLiseberg sista kvällen med gänget.Slutar för idag och gör kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar