lördag 21 augusti 2010

Villa Maria 104

En vacker dag igen,lite blåst så det fläktar lite.

Har sovit dåligt inatt,. det bli så ibland.Vi har ätit frukost,sedan gick vi och plockade tomater och tittade på växterna.Har chattat med Nina en stund.
Jag har väldig yrsel,så jag får ta tag i detta när jag kommer till Sverige,det brukar ge sig fram mot dagen.Tonio åkte till Pula,han ska köpa lite som vi glömde när vi storhandlade.Jag ser på nyhetsmorgon,ska gå och lägga mig en stund.

Äntligen börjar yrseln ge sig lite ,men den dova huvudvärken är kvar den ger sig väl oxå så småningom.Har ätit lunch, matjessill var så sugen på salt med gräddfil till, mums.Det är så varmt ute fastän det blåser,konstig värme.

Nu har vi ätit middag med grillad kyckling och tomatsallad till,gott.Mår ganska så bra nu men vågar inga hastiga rörelser. Hela dagen har varit en riktig slappardag.

Det enda jag gjort är att bädda sängarna i de båda rummen för våra gäster,för nästa söndag kommer vårat barnbarn Nina och sambon Alex med sina vänner,det blir roligt.Har sovit igen,jag är så trött kan inte begripa varför.Nu äntligen har Zara och Robert skaffat skype,jätteroligt tycker jag,blev så förvånad när jag såg på skypen att de ville stå på min lista.Har ringt till dom men ingen svarar.

Fick tag i Zara,jätteroligt,såg oxå oxå min Mio och Filippa,Nina och Alex var oxå hos Zara.Ska höras av senare. Milka kom hon hade läst av vattnet, imorgon kommer hon och tar upp pengar,
denna gången blir det en saftig räkning.Ser nu på nyheternapå svensk tv.Vi ska nu fika får sitta under grabbar,det är för varmt ännu.Gör kväll för bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar