onsdag 18 augusti 2010

Villa Maria 101

Åter en vacker dag.

Har sovit lite si och så,gick upp omkr8 alltså i vanlig ordning.Vi har ätit frukost och Tonio har vattnat tomaterna och lägger hö på dom så de inte torkar ut så fort.Om en stund ska vi på marknad i Labin,behöver köpa innetofflor för att ha här,vi har stenplattor i hela huset och det blir kallt om hösten.

Våran Mimosa på gräsmattan blommar nu,jätteskoj,vi har skött den som ett barn,hoppas den nu klarar sig bra.
Nu ska vi åka till Labin,jag tycker vägen dit är enormt vacker,men den är krokig.Jag fick tag i innetofflor till mig och köpte annat smått,även 2 väskor till mig en grön och en gul rätt så snygga,kanske jag använder dom,jag gör många dumma impulsköp, men det var inte mycket pengar det gäller.Sedan gick vi och tog en dricka (Pasaretta),den är jättegod.Åkte sedan hem,ska nu äta lite vad det nu blir.Jag kokade några potatisar och gjorde sallad med rödlök peppar och salt vinäger och olja och blandade i potatisen om ni visste vad gott det blev,Tonio åt rester som han tyckte om.

Har chattat med både Nina och Mele,man får iallafall reda hur dom mår och det är även kul. Ska gå ut till Tonio och sätta mig, men han älskar solen men det gör inte jag numera.Tänker sätta mig och läsa min bok,Tonio försökte att elda gammalt gräs men det var för färskt,sedan gick han och plockade fikon.Har chattat en stund med Zara,hon skulle ut och gå med en kompis när Robert kom hem.Det går inte att sitta på terassen det är för varmt där nu.Ska göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar