tisdag 24 augusti 2010

Villa Maria 107

Det var lite mulen morgon men varm, efter en halv timme var det full sol.

Det har varit en svettig natt,har ätit frukost.Vi tog en promenad på gräsmattan och tittade på tomaterna,dom sjunger på sista versen, det är för stor torka här.Tonio passar på att tvätta bilen innan det bli för varmt.Har satt på och kokar soppa med gott kött till,ska ha den till middag idag.

Har kokat klart soppan den blir god,ska nu göra klar en stek, passar på när jag är okej från yrseln.
Ska försöka att baka bullar oxå om tiden räcker till.Vad paff jag blev stod utan gas mitt upp i matlagning,Tonio åkte iväg på en gång,ha ha ha.

Har tänkt många gånger hur märker man när gasen är slut,men det gör man inte.Som Milka sa, man lär sig så sakteligen hur länge man kan ha gasen.Tonio kom hem med ny gas även hade han köpt tvättmedel 9kg vi klarar oss säkert länge ha ha ha.Har satt på maten igen och steker så den blir klar. Tonio gick och vilade sig,jag sitter på terassen och läser innan det blir för varmt.

Vi fick våran vara som vi har beställt, det är en lampa som tar död på mygg,hoppas att den nu är bra.Ska sätta upp den ikväll och testa,kul med något nytt.Vi ska äta våran soppa nu, är så hungriga med gott bröd till.Det smakade jättegott.

Nu sätter Tonio upp mygglampan,ska bli spännande ikväll.Vi åkte till Christina och Lars-Göran
blev bjudna på ett glas rödvin och annat gott en trevlig kväll.Åkte hem,testade mygglampan den är okej,det smäller stup i kvarten, så den hjälper mot mygg och annat ofog.Ska nu gå och lägga oss känner mig lite på sniskan, härligt.Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar