onsdag 11 augusti 2010

Villa Maria 95

Vaknade tidigt till en solig och mycket varm dag.

Har satt på en 60 tvätt det blir mycket att tvätta.Vi åt frukost, sedan gick jag och duschade och tvättade håret.Tonio åkte till badet,efter stranden åker vi till Zminj det är marknad där,men jag tror att det blir mycket varmt,vi får se.

Har tittat lite på tv,men har nu börjat med maten, har stekt kött och mycket lök.Tvätten är klar men får hänga den när Tonio kommer,det är så jättevarmt på plattan.Jag hängde tvätten själv men det var jobbigt.Milka kom en vända hon satt här en stund,hon var trött,Tonio kom från badet så Milka ochTonio pratade.Milka Ivan Tonio och jag har tänkt att i september åka till Italien och handla,det ska finnas en butik som är billig,vi får se.Tonio och jag har fikat ,ska gå och vila oss nu. Vad jag har sovit gott,och så har vi ätit middag nu ska vi bara slappa.Vi åkte aldrig till Zminj, det är för varmt 32 grader,marknaden ligger liksom i en gryta så det blir ännu varmare.

Har chattat med Nina,Alex fyller 24 år så det blir kalas ikväll,vi ska ringa till Alex i kväll.Fick oxå
reda på att ungdomarna har fått hyrbil, det är toppen, så nu kan dom göra som dom vill.

Tonio åkte till Pula för att lämna tips. Jag ringde till Majlis i Floda,hon har det jobbigt,roligt att prata med henne.

Vi får se vad vi hittar på mot kvällen,vilket fall som helst så vill Milka att jag kommer på kaffe, så blir det.
Igår hamnade vi hos Anna och Tonin,det var inte meningen men så blev det,ja ja säger jag.Har chattat med Zara en bra stund,de skulle iväg till Alex och Nina.

Tonio och jag gick till Milka och tog en fika. Vi satt vid verkstan och fikade där fläktar det lite.Vi pratade om ungdomarna här,som inte kan få jobb eller som Majk som jobbar under lovet men inte får ut sin lön.Sådant system är det.Vi gick hem, ska titta lite på tv innan vi ringer till Alex. Tittar lite på tv ,IK ringde de är i Österike på en camping,de har det gott,de har badat och varit i en vad jag förstod en djurpark,så barnen har ridit och lekt och klappat kaniner. Ska göra kväll för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar