söndag 15 augusti 2010

Villa Maria 98

Vaknade till en solig dag och varmt.

Har inte sovit bra inatt,vi hörde den lilla kattungen skrika hela natten.

Vi gick upp kl9 och har ätit frukost,det är varmt och soligt,Tonio ska tvätta bilen det var längesedan.Jag ska gå och köpa ägg hos Vjesdana.Pratade en stund med Milka och Ivan,Milka ska gå på mässan i Marcana,jag får äggen ikväll gick hem till Tonio,han är snart klar med bilen.

Vi har fikat,Mario ringde han ville åka tidigare till Galicana, men jag sa nej det blir för länge att gå där.Ska inte laga någon mat ,utan äter i Galicana.Vi ska åka härifrån kl5 så det blir lagom tid, när vi kommer fram är kl6.
Tonio klipper nu häcken vid brunnen,jag sitter och läser.
Mario ringde igen,vi sa till honom om tiden, varken tidigare eller senare.Vi har fikat och läst tidningen.Har klätt om,Ive kom, åkte och hämtade Mario.Är nu på väg till Galicana,jag åt calamari na caro gubbarna tog öl,de ska äta snigelgryta med palenta.Vi tittade oxå på tävlingen,när ett lag mot ett annat,försöker att klättra uppför en tvålad stolpe och plocka ner prsut,ost,mortadella och vin det är inte det lättaste.Sedan fortsatte vi till restaurangen för att äta sniglar jag åt lite senare civappe,men Tonio och de andra åt sniglar.Det var jättego musik och många var uppe och dansade,härlig stämning.Träffade Blaz och hans son,de skulle vara här en vecka,. kul att ses.Är nu på väg hem,kör Mario hem först.Ska gå och lägga oss,jag är så jättetrött,
det är jobbigt att ha roligt,natti,natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar