tisdag 31 augusti 2010

Villa Maria 115

Solig dag,badväder.

Vaknade tidigt,gick upp och satte på kaffet.Har ätit frukost,även Tonio kom upp.Ungdomarna sover ännu.Tonio åkte till badet och handlar på hemvägen.Satt och pratade med Beppo,han sa att Sladjana har åkt hem till Wien.

Nu är alla uppe och gör sig ordning för badet och har ätit frukost.Jag hoppade in i duschen när alla åkt.Tonio kom hem,han mötte gänget på vägen.Tonio klipper topparna på Grabbar så blir den fin igen.Gänget kom och vände,det var mulet så de åker till Porec istället,kanske de badar där.Maten värmer de själva i micron när de kommer mot kvällen.Jag har stekt kycklingfileerna så det är klart ,Tonio och jag äter tidigare än ungdomarna man vet aldrig när de kommer.

Tonio är klar med Grabbar,det blev jättefint,men det var jobbigt att klättra i trädet och klippa samtidigt.Jag sov en stund på soffan,började med maten till Tonio och mig.Vi har ätit så det är avklarat.Gör klart maten till ungdomarna när de kommer,det är inte gott med micrad mat.
Det går fort att laga, det är bara såsen och riset kvar att göra.Har suttit ute och läst på terassen,
men tänker på Nina och Alex med sina kompisar, så att allt är väl med dom, i Kroatien kör dom som jag vet inte vad,antagligen dålig utbildning.

Nina och Alex med kompisar kom hem från Porec,de var hungriga.Medans de duschade så lagade jag klart maten.De åt med god aptit och att det smakade gott.

Lilla Natalie hade en jättesöt klänning på sig och hon är ju i sig själv enormt söt,hon såg ut som en bakelse.Nina var oxå söt i sin klänning,mycket vackra töser båda två.
Vi tittar på tv och sitter och har det allmänt trevligt,Nina sitter och läser på rummet lite ovanligt
att hon inte vill vara med oss.Vill avsluta för idag natti alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar