söndag 22 augusti 2010

Villa Maria 105

En vacker dag med varm blåst kl10 är det 25 grader.


Idag känner jag mig okej,skönt.Vi gick upp kl 8,har ätit frukost och vattnat tomaterna och vissa blommor.Tonio åkte till Pula,han ska köpa en tårta och det är bara Mercator som har fina och färska tårtor.Ikväll ska vi ha en liten fest med våra vänner.

Min underbara man kom hem med en jättefin tårta och en bukett med rosor och liljor mycket vacker bukett.Har talat med Zara på morgonen och chattat med Mele allt var okej med Mele.Ska gå ut och sätta mig och läsa lite,Tonio tog mopeden och tittar hur långt Dejan har kommit med Septitanken,nu lagar han hjulet på skottkärran,Zara ringde,hon får ett par väninnor till sig så hon hade bakat muffins.

Jag gick och duschade och tvättade håret,har smörjt in mig ordentligt, är så väldigt torr i huden.Ska sätta mig ute i skuggan och läsa.

Vi har förberett lite ute på terassen,dragit ner jalusierna på båda sidor och satt upp trädgårdsparasollet,det blir nog bra och lagt på min favvo duk som går i grönt och blått.Nu tar vi igen oss en stund, innan det är dax att byta om.Vi har vilat oss och lyssnat på jättego dansmusik,har nu bytt om och gjort mig vacker ha haha,så gott det går.Nu är grillen på gång,jag har dukat,nu får gästerna gärna komma,börjar att bli hungrig när man känner lukten av grill. Alldeles nyss ringde Milka och bjöd på kaffe,jag sa att de kunde komma oxå,men de måste passa huset för ingen är hemma på gården,synd.

Våra gäster har kommit ,Christina och Lars-Göran,det var en underbar kväll med många skratt och god mat och dryck fick fina presenter av dom fast vi sa ifrån,efter maten blev det kaffe och tårta,det blev en sen kväll men mycket rolig.Våra vänner åkte nu hem till DUGA UVALA.

Säger nu godnatt efter en härlig och rolig kväll.Blev jätteglad för gratulationerna från Ik ,med familj och Zara med familj och Nina,med Alex på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar