lördag 3 juli 2010

Villa Maria 57

Har varit en svettig natt och morgon.
Här är redan 29 grader kl 9,man vågar sig nästan inte ut,men vid havet är det säkert underbart.
Jag tog en vattendrivande tablett så jag känner mig som en trasa,har fuskat med den tabletten förrut så det straffar sig.Vi har ätit frukost,var med Tonio och vattnade salladen som vi sådde igår.Hoppas den kommer,vi har nästan alltid otur med den.
Tonio åkte till Pula,han ska ha påskrivet på garantin till spisen,jag har rensat calamarin så det är klart.Ska gå och duscha igen,det rinner om mig,sedan sätter jag mig och läser.Har chattat lite med Zara,hon längtar ner nu.Har grejat lite i badrummet har köpt ett skåp som står under handfatet får lite mer plats nu.Tonio har kommit från Pula,vi sitter på terassen och läser,mer orkar man inte,bönderna håller sig oxå innomhus till kvällen, då börjar de jobba.Vi ska gå och vila oss med andra ord SIESTA.Har sovit ung en timma det var gott,om en stund ska jag börja med maten,börjar att knorra i magen.Jag har satt på potatis och blitva,det kokar upp snabbt på gas.
Vi har ätit och det var gott,har satt på diskmaskinen.
Det har blåst upp till oväder och det åskar,måste stänga av datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar