måndag 5 juli 2010

Villa Maria 58

En halvmulen dag vet inte hur vädret blir,det är jättekvavt så det blir kanske åska.

Vi har ätit frukost och varit och vattnat salladen,Milka kom igår em och sa att jag ska ha i gödsel i jorden,men vi har ju det. Nästa år har Lino sagt att han ska gödsla med sitt från fåren,då j....r blir det grönsaker till förbannelse.

Tonio grejar ute,men jag vet inte med vad.Har sopat terassen vi har fått myror på terassen så vi har sprejat med någonting,hoppas de försvinner
Vi ska åka en vända till Pula,betala en räkning,dom är roliga här,räkningarna kommer hur som helst, ingen ordning alls .Har talat med Inger,de har varit i Nossebro och lite varstans bla Varberg,nu ska hon till dr med knät alltid är det något,man får aldrig vara riktigt glad.
Vi åkte till Pula uträttade våra saker,jag åt även lunch på Merkator,var sedan till en annan ny butik och tittade,det kom in en dam med en hund med sig som gick och kissade direkt inne i butiken,hur är folk funtade,Tonio blev så arg, vi gick på en gång.

Åkte sakta hem,vi fikade och läste tidningen,sedan åkte Tonio till badet och jag sitter och läser.
Har suttit och skrivit lite kort så jag inte glömmer det. Blir alltid lika förvånad över vädret, i morse var det mulet och såg ut som om det skulle bli åska,nu skiner solen från en klarblå himmel.Tonio har det skönt nu, jag saknar havet så mycket, särskilt när det nästan är för varmt .
Jag gick till Milka,kombajen var där ,alltid lika spännande att titta,alla var där Milka,Ivan,Vjesdana,Mauro,Lino och Rikardo vi hade trevligt.Gick hem Tonio hade kommit hem och börjat med maten,så vi har bara ätit grönsaker, som stekta paprikor+zukette och soppa till.
Har diskat upp det lilla och tar det lugnt och titta på tv. Vi ska gå ut och vattna alla växter, det är fortfarande varm så vi måste vänta, det är 32 grader kl 7.Vi har stängt alla fönster och satt för luckorna, så här är så mörkt, det håller värmen borta.Nu har vi vattnat hälften av alla blommor och tomater,fortsätter vid huset och lilla gräsmattan, i morgon slipper vi det, vi har vattnat rejält
ikväll.Oj vad vi är glada för våran brunn,som vi använder till vattning,den är guld värd.Ska nu sätta på kaffet och mina bullar till,sitter en stund på terassen,härlig kväll,natti, natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar