måndag 26 juli 2010

Villa maria 79

Åter en behaglig natt och morgon.
Vi gick upp kl 8,satte på en 40 tvätt för Zara. Zara och och hennes familj åkte iväg på sitt.I skulle sätta på en tvätt,men vi bestämde att vi skulle, följa med till GroZnjan,vi hade barnen med oss i våran bil,det var rätt långt att åka.Först åkte vi betal väg,sedan kom vi till en grusväg den var så kurvig och smal och lång.Groznjan är en gammal vacker stad som ligger jättehögt över vyn,jättevacker.Vi åt lunch på en gammal bistro kan man kalla det,sedan gick vi i alla gränder och till bilen.Alla var mycket nöjda och det var meningen,barnen älskade det, har tagit mycket kort.
Zara med familj var hemma och var hungriga,Tonio började omedelbart med maten,samtliga är hungriga.Vi har ätit och blev överaskad att barnen åt så mycket, även vi andra,nu sitter de unga och fikar i husvagnen Tonio leker med barnen,jag sitter här,vi blir inte serverad kaffe?Jag tror att vi äldre har mer omsorg än de yngre.Jag bjöd in mig på kaffe till husvagnen,vi satt och pratade allahopa,den enda som var ute med barnen var deras gamla morfar.
Nu har husvagnsfolket gått och lagt sig och vi andra tittade på Lotta på Liseberg,Tonio tittar på sin kroatiska TV.Det är dags för oss andra att gå till sängs tror jag,alla är vi lite trötta till mans.
I morgon är det baddag igen.Natti,natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar