söndag 25 juli 2010

Villa Maria 78

En skön natt lite svalare.
Vi gick upp och åt frukost,sedan kom de andra upp oxå.De gjorde sig klara och åkte till badet.De i husvagnen har nyss kommit upp,de äter frukost,sedan kom barnen springande hit,de är så goa, nu åkte dom oxå till havet.Tonio ska oxå åka dit,nu får jag lite ro,det är roligt med alla barnen men man är inte så ung längre.
Jag har skalat potatis till gratängen så det är klart,sedan stekte jag Zukette,så de kan äta något Zara ochnär dom kommer hem,Tonio kom först,sedan hus vagnsfolket .T,åt mat med sin morfar han åt mycket,sedan kom de andra.Nu har alla duschat och är klara,barnen ser nu på barntv.
Zara och jag hjälptes åt att skiva potatis och kassler,nu är maten i ugnen,så nu ska vi snart äta.
Vi ska bara duka,vet inte om de vill äta ute eller inne,det är många viljor.Vi sitter ute på terassen och äter,alla har ätit och det smakade gott,sedan fick barnen glass.
Zara och hennes morfar hjälptes åt med disken.Barnen ringde till Nina,Nina längtade efter dom.
Ungdomarna har tänkt åka till Pula tillsammans,jag vet inte vad vi ska göra,vi åker nog själva ut någonstans.Det har regnat och åskat om vart annat,just nu okej,jag tycker det är skönt.Vi bestämmer oss lite senare,det beror på vädret så det inte ösregnar.
Zara med familj åkte till Pula,husvagnsfolket var hemma,vi åkte till Medulin.Tonio och jag gick
och tittade på campingen,det var fullt och mycket Danskar,vi gick i 2 timmar och härligt väder var det.Åkte sakta hemåt,talade medIochI,de hade det mysigt i vagnen,strax efter kom Zara med fam.Vi ser nu på TV och har det gott.Ska avsluta kvällen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar