onsdag 14 juli 2010

Villa maria 67

Har varit en svettig natt.
Gick upp kl6,duschade och åt frukost tog en liten tripp på gräsmattan och såg att tomaterna börjar bli röda härligt.
Tonio körde mig till Cladia,Tonio åkte till badet.Cladia och jag åkte till fotvården,det var en bekant till Cladia.Det var så skönt att bli ompysslad,hon var verkligen duktig,det tog 1 timme ung,fötterna kändes som sammet.Sedan åkte vi hem till Cladia och åt jättegod frukost på balkongen, där det var skugga,sedan kom Tonio och fikade.Vi tackade för oss och åkte till Konzum i Vodnjan,köpte större plastburkar så jag kan frysa in större porttioner och nu är vi hemma.Känner mig helt slut det är så jättevarmt,Tonio läste i tidningen att Dr rekomendera att hålla sig innomhus och dricka minst två liter vätska,det är 32grader i skuggan just nu.Vi tog siesta,har sovit över en timme,började med maten,det är mycket varmt att laga mat på gas,vi har ätit.
Jag klarar inte av att gå ut,vi har stängt alla fönsterluckor så det inte kommer in någon sol.Ska ta hand om en stek nu,det är så bra att förbereda mat och frysa ner och bara ta fram den färdig.Nu står steken och sköter sig själv,hämtade lite javor(lagerblad) och rosmarin det är gott i stekskyn,det sätter väldigt god smak.
Till och med Tonio håller sig innomhus,han som älskar värmen.
Är snart klar med maten,skönt, ska bara sila skyn och även frysa ner den,har skivat steken klar.

Väntar bara att det ska bli lite svalare så jag kan gå ut,ska sätta mig under Grabba,Tonio ligger där nu.Vi ska oxå vattna alla blommor även tomaterna som nu börjat bli röda,presis till barnen kommer, på söndag någon gång.Ska gå och hjälpa Tonio att vattna.Ska nu göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar