onsdag 28 juli 2010

Villa maria 82

Idag är en mulen dag men varmt.

Vi vaknade tidigt,Sparven kom med traktor tant och son och plockade potatis och det hörs vill jag lova.Jag duschade och tvättade håret,vi åt frukost ute på terassen, härligt.Zara med familj kom ner
och äter oxå frukost.
Nu är alla uppe,FR och TR är här oxå de leker på Terassen och är så goa,jag tycker barnen leker väldigt bra ihop.
Har bundit upp tomaterna för det blåser lite,vet ej vad vi ska göra idag,kanske någon kommer med något bra förslag.Båda familjerna åkte in till Pula,nu sitter vi själva.Hur dom ska komma till Pula vet jag inte, det är fruktansvärt med trafiken när det inte är badväder.
Jag vet i alla fall vad jag ska göra,det är att förbereda maten för alla.Vi bestämde att ´åka till Anna och Carlo,det var roligt att träffa dom igen,Nada hade semester så hon fikade med oss, Nada hade bakat kakor.Vi fick jättemycket tomater,gurka chili och paprika av Anna.Sedan åkte vi hem,Zara med fam var hemma,det stod en flaska vin på terassen.Jag började omedelbart med maten,Zara fick hjälpa till,jag kände mig helt slut därför att jag blev jäktad,nu är maten klar.Robert dukade ute på terassen,I ochI kom oxå de hade varit i Pula.Alla har ätit och tyckte det var gott.Har diskat klart .Barnen leker så fint,TR ochFR har fått fotbollskläder som de var så
glada över och fina i.Vi har fikat Ive ringde så han kom vi blev överaskade,sedan spelade I,Robert Ive och Tonio bocca.Nu har alla gått till sitt och vi gör kväll nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar