torsdag 22 juli 2010

Villa maria 75

Åter en varm dag c:a35 grader.
Vi gick upp allihopa vid 8tident,vi åt frukost,Tonio var först att åka till badet.När Zara med fam var klara så åkte dom iväg till badet .Är nu ensam satte igång diskmaskinen och sitter vid min dator,jag är nu inte ensam om datorn det är nu fler som vill chatta,kul.
Jag har börjat att förbereda maten,steker kycklingfileer med Pancetta så långt kan jag förbereda ock skala potatis.
Tonio kom hem från badet,det var jättemycket folk där,. när han kom.Zara och de andra kommer lite senare.Nu har jag inte mycket kvar att göra för maten.
Det blir en riktig het dag,R obert ser ut som en paprika,han får passa sig, annars får han stå upp inatt.
Tonio åkte till Pula ett ärende,ungarna kom hem ,vi har ätit lite sallad och druckit kaffe.Nu kom Tonio hem.Zara skalar potatisen till middagen,vi ska äta vid4tiden.
Nu är maten klar och vi ska äta,har dukat under Grabba,det var jättegott,barnen åt mycket, då blir jag glad.Vi satt länge vid matbordet och pratade.Tonio vattnade blommorna och tomaterna.
Zara,Robert,barnen och jag tog en promenad,mötte Milka hon ville bjuda på en dricka,sedan fortsatte vi hem.Nu är det dax för kväll,vi sitter nu inne vid TV,natti,natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar