tisdag 6 juli 2010

Villa Maria 59

Oj,vad klockan är mycket,vi har varit i Pazin nästan hela dagen.

Vi gick upp tidigt det var lite gråmulet, visste inte vad vi skulle göra idag, men ett snille sa att det passade bra att städa .Men det passade absolut inte mig,jag visste att det var marknad i Pazin.Vi åkte dit, det är ung 5 mil dit.Alltid mycket folk där och det blev strålande sol igen så det blev ,varmt kan man säga,jag köpte ett par sommar byxor,röda 30 kn.Sedan gick vi och fika,jag köpte ett litet rundstycke som jag bad dom dela och köpte en skiva mortadella och och en skiva ost 5kn,jättegott,skulle jag köpa en färdig kostar den12kn man får inte vara dum då blir man förman.Nu är vi hemma,vi gick direkt och tog en tupplur.Nu har jag börjat med maten, det går väldigt fort med gas.Idag ska vi sitta innomhus, det är lite för varmt idag på terassen.Det är rätt så svalt inne i huset,bättre i alla fall.Vi har ätit och det smakade gott,man hör åskan i bakgrunden,det är inte konstigt alls,det är så fruktansvärt kvavt så man kan inte vara ute.Det behövs komma ner regn,så blir det behagligare värme sedan.
Ska gå och sätta mig under Grabba,där sitter de andra.Ringde till Inger,hon har fått tabletter för verken i knät,det låter inte bra för hennes mage.Det blåste upp,men avtog lika fort som det kom,konstigt väder.Ska göra kväll,och först ta en promenad och titta så inget har blåst ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar