lördag 24 juli 2010

Villa Maria 77

En jobbig natt,varm och svettig.

Åskan gick i natt och strömmen gick,vi kunde inte sätta på A-Cn det var värsta bastun,sedan började det fläkta lite, men det varade inte länge.Till slut somnade vi alla.

Jag gick först upp,duschade och satte på ägg och kaffe,sedan kom .resten ner.Gick över och talade med Ika och familjen,lilla Francis var rädd för åskan,Zara hade pratat med Ika?Jag satt och skrev en lista över allt vi behöver handla.Tonio och jag åkte till Pulaoch Billa,vi handlade jättemycket,hoppas jag inte glömt något.När vi åkte hem mötte vi Ika ochZara med familjer, de skulle ut till ett akvarium och titta på stora fiskar.
Min Nina ringde,de hade haft en mysig segling med Alex föräldrar i Danmark,o vad jag längtar efter dom.
Tonio och jag spelar 500 jättekul för jag vinner alltid över honom,Ha,Ha.Det börjar bli annat väder,Tonio tar ner Ikas förtält ifall att det blir oväder,här vet man aldrig.Tonio gick och vilade sig och det ska jag med.
Har skalat potatisen och föberett,ris och sallad.Ika med familj kom först,efter en stund kom Zara med familj.Satte igång med maten,Robert dukade ute på Terassen,så vi får plats allahopa.Nu äter vi och alla tyckte det var gott,även barnen åt jättebra och tyckte om det,till efterätt åt vi
vattenmelon.
Robert och Ian tog hand om disk ock plockade undan,jag satte mig under Grabba.
Ika och Ian åkte till Mercator och handlade.Ska sätta på kaffet för nu kommer snart de andra oxå. Vi gör kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar