lördag 17 juli 2010

Villa Maria 70

Åter en varm dag.

Gick upp tidigt,har duschat och tvättat håret,jätteskönt.Vi har ätit frukost,nu på morgonen är det rätt skönt.
Nu är Zara med familj på båten till Fredrikshamn och har en lång resa framför sig.Sedan på mot eftermiddagen åker Ulrika med familj till Göteborg och reser med Tysklandsbåten till Kiel.Oj, vad alla barnan tycker det är skoj och spännande.
Ska gå och klä på mig och blåsa håret,vi ska sedan till Pula och handla.Vi åkte till Pula ,handlade lite för helgen,vi var på Billa.Åkte hem ,det är 39 grader det går inte att vara ute,lyssnade på radion, ,om jag förstod rätt, blir det något svalare i morgon .Har plockat in alla varor.

Har satt igång och bakar kanelbullat med hjälp av Tonio,det är gott att ha när barnen kommer,vi har A-cn på så det går bra.Jättefina bullar blev det,några ska vi ha till kaffet nu, övriga frysa ner.
Jag tänker på Zara med familj, nu kör dom i Tyskland,det är bra jobbigt,men snart tar dom in på hotell för natten.Min andra goa tös,kör snart på Tysklandsbåten med sin familj,o,vad jag längtar nu.
Tonio gick en vända till Ivan och jag ska börja med maten så sakteligen,det är så gott när middagen är över.Det är så skönt här inne med A-Cn,man tappar andan när man går ut.Vi ska äta nu,har ätit och diskat allt är av klarat.Sedan gick jag och vilade mig,har sovit jättegott, hur det ska gå inatt, det får jag ta då.
Ska titta lite på tv,går ut vid 8 då är solen på väg ner.Skickade ett sms till Zara dom hade kommit till Kassel och får inget hotell,hemska köer de är trötta, får besked senare.
Ska gå ut och gör nu kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar