fredag 9 juli 2010

Villa Maria 62

Gick upp tidigt till en varm och solig dag.

Vi har ätit frukost,jaa,det blir en het dag igen,nu på morgonen är det jätteskönt, har vattnat nästan alla växter.Åkte till Pula och då till Billa för att veckohandla,det var mycket folk nu på morgonen,därifrån åkte vi till Plodine och köpte grillad kyckling för middag.
Är nu hemma,ska inget göra idag,tror jag i alla fall,ska bara byta om och sedan läsa tidningen.

Tonio har klippt hela gräsmattan och är på väg till grannarna,nu är det fint tills mina goa ungar kommer,det är bara en vecka till o,vad jag längtar,hoppas bara att tomaterna bli röda tills dom kommer och färdiga.Har chattat med Zara,hon berättade att Robert blivit jagad av en älg,huane mig vad kusligt.Jag gick till grannarna,Tonio är där och klipper gräsmattan,blev bjuden på ett glas rödvin och så fick vi fårost med hem.Nu trimmar Tonio där det behövs,vi har så fint nu överallt.
Det är skönast att hålla sig innomhus,här är skönt och svalt.Vi ska ta siesta nu, det är den värsta värmen nu.Vi gick upp och vi har sovit i en timme,men gud vad skönt det var.
Ska snart äta,det blir grillad kyckling och en tomatsallad till, det är gott att äta till när det är varmt.Nu är det avklarat och det är diskat,det fläktade faktiskt när vi satt ute jätteskönt.
Vi har suttit ute under Grabba,där är jätteskönt att sitta,nu är det dax att vattna alla växter.
Tonio ropade på migkom och titta i stallet sa han,där i en gammal vin tunna låg nyfödda kattungar. De får vara där,men jag tror kattmamman blev orolig nu, så hon flyttar dom säkert..
Men något så sött som kattungar får man leta efter,hoppas dom blir kvar.Vi ska låta dom vara och ge mamman mat,det här är lycka och i sin rätta miljö.Nu kan Nina slänga sig i väggen,jag har jättesöta ungar.
Ska nu hjälpa Tonio att vattna, för det är mycket jobb.Äntligen är vi klara,Ska nu göra kväll,sätta oss att fika, jättevarmt ännu kl är9,natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar