fredag 30 juli 2010

Villa Maria 83

.Vaknade till en gråmulen dag igen.
Vaknade med yrsel,blir så förtvivlad, allting blir så segt för mig.Har skrivit listan för inköp,Tonio och jag åkte till Pula och Billa.Vi handlade mycket,allting var slut.Kom hem är så j-----t yr i huvudet så jag mår illa.TR och FR kom emot oss de hade inte sett oss på morgonen,har packat in alla varor så det är klart.I ochI var här, vi bestämde att barnen skulle få våfflor till lunch,Zara lagade våfflorna,vi trodde att vi vuxna skulle få smaka,men icke sa nicke,alla barnen åt upp allt då blir man glad.
Vi bestämde att åka till Pula och köra till gocart banan, det vat Ioch Robert som körde, Tonio ville inte,vi stod och hejade.Sedan tog vi en glass och dricka och sedan hem.Ska äta lite senare idag,jag kan inte stressa,tar det lugnt innan jag börjar med maten.Vad dom andra gör vet jag inte,de gn.äller över vädret kan jag tänka.
Började med maten,FR ochFilippa hjälpte till att rulla köttbullar, det var roligt en liten stund,. sedan försvann dom.Maten är klar och Robert har dukat,nu sitter vi alla till bords.Barnen äter jättebra det är jag glad för, de andra tyckte att det var gott.Tonio Robert och I hjälptes åt att diska och plocka undan.
Fick telefon från Christina de kommer nästa lördag,kul.Inger hade ringt men vi var inte hemma,, ,,försökte att få tag i Inger men inget svar.Ska försöka senare. Ive kom,han hade fasoletti med sig,sedan åkteI,Ivan och Tonio till Sukorni och köpte ett par kaniner,I tycker mycket om stekt kanin.Tonio åkte med mopeden till Ive,d e var nämligen inte döda,hur Tonio ska klara det vet jag inte.Jag tycker det är lite tråkigt här nu med spydigheter. Nu ska vi fika med mina bullar.Tonio kom hem och stoppade kaninen i frysen ha,ha.En helt underbar kväll och solig .Ska nu göra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar