måndag 12 juli 2010

Villa Maria 66

En go dag en anings svalare.
Gick upp kl 8 vi har ätit frukost, samt Tonio har vattnat alla växter.Tonio åkte till badet, jag ser på svensk tv,kanske jag tar en promenad till Milka efter dom har ätit sin mirenda.Nina ringde,hör av sig senare hon frågade om kött.Tittade lite på mina blommor och plockade rent, det är så varmt så jag gick in igen.
Väntar att Tonio ska komma hem, är alltid lite orolig när han är vid badet utan sällskap,för två år sedan höll Tonio på att drunkna,Tonio kan inte simma på grund av att han hade stora besvär med örat,men i år blev det åtgärdat med op.Nu har mitt allt kommit och jag har kaffet klart, vi fikade och tog en smörgås till, nu ska vi ta siesta.Har talat med Nina hon köpte fransyskan det var jättebra,bra kött för kall rätt.Har sovit gott en timme ,vaknade av att åskan hördes lite grann, vi får se vad det blir.
Vi ska börja med maten, det blir grillat och pome frite samt sallad till,det blir säkert gott.Vi har ätit sågott så gott.Åskan vill inte ge sig, den går runt hela tiden,gillar inte det.Glömde att berätta att TONIO fiskade vid havet och fick 3 rejäla firrar till kattmamman och de är redan uppätna.
Vet inte vad vi ska göra nu, hemma eller till Claudia vi får se vad det blir.Jag tycker inte om när Tonio bara går iväg till grannarna som han gjorde nu,vi skulle ju åka någonstans.Har satt på diskmaskinen den blev full.Imorgon börja Zara sin semester och snart är dom här,kul.
Väntar att diskmaskinen blir klar så att vi kan åka ut en vända vad det nu blir.Nu åker vi ut ,var vi åker, vet jag inte,kanske bara ut och äter en glass ,bara vi kommer från gården ett tag.Hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar