onsdag 21 juli 2010

Villa Maria 74

En ljuvlig morgon.
Alla vaknade tidigt,vi åt frukost och gjorde oss klara för marknad som var idag.Barnen ville åka med våran bil och det var okej.Det var mycket folk på marknaden fastän det är 31grader,men det är ju så himla kul.Det var mest barnen som shoppade,vi satt en stund på en bar och tog en kall dricka allihopa,sedan gick vi sakta till bilarna.
Vi stannade i Prodol och åt lunch och sedan hem.Ungdomarna åkte till badet,vi stannade hemma.
Jag började förbereda maten eftersom den ska småkoka,Tonio vilar sig.Tonio lagar sin mat för sig,jag tog fram lite svamp till honom och korv det gillar han.
Har inte hört något från Ulrika,men de är på väg förhoppningsvis.Hela gänget kom hem och var hungriga,de duschade,jag hade som tur var maten klar till oss,vi åt under grabba även Tonio, som hade sin mat och hade ätit för en stund sedan.
Nu är disken avklarad, det var Zara som tog hand om den.
Tonio spelar fotboll med Mio och Filippa,att han orkar.
Läste på Facebook,vad Ingegerd hade skrivit,min kusin Ronny var död,vi hade ingen kontakt alls,men alltid tråkigt när någon går bort,vet inte om Inggerd hade någon direkt kontakt,skulle inte tro det, eftersom Inggerd fick reda på det efter 2 månader men,men.

Ska nu sätta på kaffet till oss,vi fikade med goda kakor till,sedan lekte Tonio med barnen.
Zara med familj åkte till Mercator,de skulle köpa Phiadelfiaost, som jag glömt att köpa.Jag ser lite på Tv nu,innan gänget kommer hem.Avslutar nu kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar