fredag 16 juli 2010

Villa Maria 69

Vaknade till en varm dag .

Vi har sovit jättegott inatt,vi hade A-Cn på så det var skönt,fick stänga av den inatt för det blev lite dragigt,men det var skönt hela natten.Vi har ätit frukost,tomaterna frodas härligt.Kattungarna finns där, men vi är så försiktiga så katta inte flyttar dom.
Håller mig innomhus,när kl var 9 så var det, 31 grader för turisterna är det gott,de kan ligga vid havet hela dagarna.
Tonio grejar lite i gamla duschrummet.Zara ringde de är färdiga med allt,Mio var med Robert och tankade,Filippa var sur för det inte fanns någon kompis hemma, dom är för härliga.De hade varit jättemysigt hos Nina och Alex,god mat gemytligt som det heter.
Tonio håller på med högtrycken, den är inte okej,nu är det något med slangen hopps det fixar sig.
Sitter ute på terassen, där är skugga, men 33 grader, så nog känns det.
Tonio tog mopeden och åkte och tittade till våran skog,vi har mycket mark och skog.Tonio kom hem allt är uppväxt,han hade träffat farmors väninna Mima,hon hade haft en hjärnblödning och bodde ensammen i skogen,hur hon klarar sig, det förstår inte jag sa Tonio.Tack gode gud för våran hemvård.Vi gick och vilade oss,sedan åt vi middag så nu är allt av klarat.Tittade ut men oj oj vad varmt,det är lika bra att hålla sig inne ett tag till.Strö tittar på tv.Gick ut och satte mig vid Grabba,fick gå in igen,får vänta tills solen börjar gå ner.

Nu har alla mina goa barn gjort allt klart för den långa resan,packat bilen. Ika med fam åker över Kiel och Zara med fam åker överFredrikshamn,de reser i morgon bitti,nu längtar jag mycket efter dom.
Ska avsluta min blogg för idag och gå ut en vända och plocka mina tomater,tjohej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar