söndag 18 juli 2010

Villa maria 71

En anings svalare morgon,det blir nog omslag av väder.
Har sovit gott inatt,det blåste upp vid 4 tiden på morgonen och vi sov till kl 9,skönt.
Zara ringde de hade fått tag i hotell viska höras av idag på sms.

Vi har ätit frukost,var och plockade tomater,rätt okej med vädret.Tog en promenad till Milka, köpa ägg hos Vjesdana,Milka ska hälsa på sin gamla mamma som är väldigt senil nu,mamman bor hos Svitko (Milkas bror),där har mamman det bra.

Vi har plockat ner alla blommorna från väggarna om det blir kraftig blåst.Lino (Vjesdanas man) kom med äggen och mer till Vjesdana är en sån snäll människa,vet inte vad jag ska hitta på till henne..Nu har stormen kommit.
Tonio har lagt sig och vilar, sedan i eftermiddag ska vi ut och äta pizza.Ringde till minNina allt okej hon visade nya garderoben, en mycket snygg designad möbel i Jakaranda,det
har tydligen blivit modärnt igen,jag hade det träslaget när jag var nygift och mycket Dansk design i möbelväg.Det var i mitt förra liv så att säga.Fick SMS frånZara resan går bra ,ännu ingen större trafik på vägarna.
Vi ska snart göra oss klara för att åka och äta,kanske det blir lite regn.Åkte in till Pula,var på ett ställe där vi vet finns god mat stället heter Sonja och passade på att köpa matbröd på Market,det har regnat jättemycket i Pula.Vi åkte hem,inte en droppe regn har kommit här ,vattnade några av blommorna.Zara och familjen är i Slovenien och äter glass,hurra hurra,vi väntar dom vid7 tiden.
Var Ika med familj är, har jag ingen aning om ,har icke hört något.Nu väntar jag bara att alla kommer i tur och ordning,ska nu göra kväll och vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar